Cvičení

Prťata I, II – cvičení pro děti (od 18 měs. a od 2 let)

"Děti jsou naše budoucnost a svět bude takový, jakým směrem se ony vydají." Cvičení je určeno pro "chodící" děti od 1 roku a probíhá v tělocvičně ZŠ s využitím sportovního nářadí i náčiní. Cvičení doplňuje a zpestřuje pohybovou výchovu dětí. Jsou v něm zastoupeny tělesné, dechové a relaxační prvky. Tato cvičení působí komplexně na celý organismus a harmonizují osobnost dítěte. Pohybová aktivita posiluje psychiku dítěte, což vede k rozvoji osobnosti a odolnosti vůči zátěži. Prvky z jógy posilují koncentraci a sebekázeň. Říkadla, básničky a dětský hry rozvíjejí hrubou i jemnou motoriku. Děti navazují první přátelství a učí se, jak vycházet s ostatními dětmi. Rodičům to přináší nové nápady pro trávení volného času s dětmi. 2×45 min. týdně, dopoledne Místo: tělocvična ZŠ Slivenec

Rychlí Špunti I, II - od 4 let

Děti již cvičí samostatně bez rodičů. Rozvíjejí základní pohybové dovednosti a koordinaci pohybů. Cvičí na nářadí, hrají hry, závodí na překážkových dráhách. Seznamují se s míčovými sporty všeho druhu. Lektoři: František Polák, Petr Šimek, Ondřej Beran a Petr Richter, 1×45 min. týdně, odpoledne Místo: tělocvična ZŠ Slivenec a venkovní hřiště (v areálu školy a AFK Slivenec)

Míčové hry - od 6 let

Náplní kurzu jsou míčové hry a to jak formou nácviku herních situací tak soutěžením v družstvech. Fotbal, florbal, basketbal, vybíjená, přehazovaná, krabí fotbal, ale i frisbee, lacross a pohybové hry i bez míče. Lektor: František Polák

Rytmika - pro kluky a holky od 3 let

Rytmická průprava, říkadla, básničky a pohybové hry podporující správné držení těla, rozvíjení schopnosti lépe vnímat hudbu, koordinovat pohyb…

Výrazové tance I. a II. - od 4 let a od 6 let

Pohybová aktivita pro děti, které si chtějí zatancovat a přitom rozvíjet estetické i rytmické cítění, posilovat a protahovat svalstvo od nártů až po temeno hlavy, naučit se správnému držení těla
Lektorka : Pavlína Forétková

Moderní tanec pro dospělé

Baví Vás tančit? Baví Vás se při cvičení trochu "zapotit"? Baví Vás i kapka umění v pohybu? Pokud ano, vše v jednom lze hledat v Moderním tanci. Moderní tanec zahrnuje různé styly, od expresivního přes pohodový až hravý, nakonec i muzikálový a jazzový tanec. Od všeho trochu. Především jde o smíšení pohybu a vyjádření emocí nebo pocitu. Ale každý má pocity jiné, a proto může každý tančit dle svých možností a schopností tak, aby to zrovna Vám bylo pohodlné a příjemné. Nejdůležitější v Moderním tanci je uvolnit se, zapomenout na všechny problémy a tančit. K tomu je potřeba i trochu tréninku, který zahrnuje posilování pro zvýšení fyzických možností, stretching a trochu techniky. Ale především jde o tanec. Pro všechny, i bez nutnosti předchozí zkušenosti s tancem. Protože každý může být tanečníkem, pokud najde to, co mu nejvíce sedne!
Lektorka : Pavlína Forétková

Ranní jóga s Janou

Ranní jóga je nenáročné cvičení vhodné pro úplné začátečníky v józe i ve cvičení obecně. Je cílená na protažení, správné držení těla i dechu a načerpání energie do nového dne. Každá lekce obsahuje relaxaci, průpravná cvičení a asány. Protahovací cviky se opakují tak, aby každý mohl vnímat zlepšení. Lektorka : Jana Kmochová

Ranní jóga s Věrou

Kurz Jógy (hathajógy) pro začátečníky se bude věnovat nácviku správného dechu a jógových pozic (ÁSAN). Hathajóga je jógou těla - je to tedy vlastně jakékoliv cvičení jógy, ale zpravidla se tímto názvem označují lekce tzv. klasické jógy. Jde o systém jógy, jehož hlavní součástí jsou ásany (pozice těla), pránájáma (ovládání dechu) a meditace (zklidnění mysli). Cílem Hathajógy je očista těla a ducha. Hlavním důvodem k praktikování Hathajógy je zlepšení mentálního a fyzického zdraví, ale jóga v sobě zahrnuje filozofický přístup, který daleko přesahuje to, co si lidé pod tímto pojmem představují. Je vhodné téměř pro každého bez ohledu na věk a tělesnou kondici. Každý cvičí dle svých možností. Lekce začíná relaxací a přes průpravné cviky se přejde k ásanám (pozicím), kdy se důraz klade na dech, správnost provedení a výdrž v každé pozici. Mezi pozicemi jsou zařazovány krátké pauzy pro zklidnění, kdy pozice doznívá a zvyšují se její účinky. Součástí každé lekce jógy bývá i závěrečná relaxace.
Lektorka : Věra Vojtěchová

Karma jóga

Lekce jógové terapie není klasickou jógou, a ani žádným náročným cvičením. Zaměřuje se na uvědomění si těla, kdy znovu začneme vnímat jeho správné funkce a obnovovat přirozené pohybové vzorce. Nejdůležitějším prostředkem je dech a koncentrace. Soustředíme se na vhodné cviky s ohledem na individuální potřeby jedince. Součástí každé lekce této jógy bývá i delší relaxace a během celé lekce je možné probírat s lektorem své potíže a pocity, a hledat možnosti, jak cviky přizpůsobit své kondici. Cvičení jógové terapie je vhodné pro ty, kteří díky zdravotním omezením mají pocit, že by klasickou jógovou lekci těžce zvládali a přesto touží pro svá těla něco udělat. Stejně tak mohou přijít všichni, kdo se již dlouho nepohybovali a chtějí svá těla jemně rozhýbat. Je to také jediné správné rozhodnutí, protože pokud nám těla i klouby zatuhly natolik, že nám dělá potíže jednoduchý pohyb, je jedinou možnou cestou k nápravě pomalé obnovení jejich funkcí. Lekce je tedy určena pro lidi se sníženou pohyblivostí, bolestmi, jak pro ženy, tak pro muže a bez ohledu na věk. Každý cvičí dle svých možností. O zdravotních potížích je důležité informovat lektora
Lektorka : Věra Vojtěchová

Jóga s Martinem

Kurz Jógy s Martinem přinese osvobození, pravdu, radost, uvolněnost, vitalitu, optimismus, poznávání sebe samé. Jednotlivými ásánami v dlouhých výdržích dojde k uvolnění zablokovaných partiích zad, i jednotlivých kloubů. Lekce provází nácvik meditace. Lektor do hodin přináší individuální přístup ke každému cvičenci.
Lektor : Martin Louda

Pilates I - III

metoda tělesného cvičení, která byla vyvinuta a propracována na začátku 20. století Josephem Pilatesem v Německu, Velké Británii a Spojených státech amerických. Pilates nazval svou metodu kontrologie (od slovesa kontrolovat nebo také řídit - angl. to control - a řecké přípony –logia); byl přesvědčen, že je možné využít mysl k tomu, aby kontrolovala (a řídila) svaly. Cílem Pilatesovy metody je zlepšit kontrolu nad svým tělem, posílit jej a zlepšit jeho ohebnost.
Lektorka : Andrea Javůrková

Cvičení pro zdravá záda

(pro seniory) Nenáročné cvičení vhodné i pro úplné začátečníky v józe i cvičení obecně. Je cílené na protažení, správné držení těla a dechu a načerpání energie do nového dne. Každá lekce obsahuje relaxaci a průpravná cvičení. Protahovací cviky se opakují tak, aby každý mohl vnímat postupné zlepšení. Lektorka : Jana Kmochová

Power jóga pro začátečníky/ Powerjóga pro pokročilé

Power jóga je skvělý druh jógy i pro začátečníky. Tento cvičební systém umožňuje lektorce pracovat dle individuálních potřeb cvičenců. Pomáhá zpevnit celé tělo a celkem rychle se při ní hubne. Je to dynamický styl jógy, založený na vrstvení a opakování jógových pozic (ásan). Je to cvičení, které vede ke zklidnění mysli, fyzické i psychické rovnováze. Power jóga vychází z hathajógy a ashtangajógy. S tímto jógovým stylem přišel začátkem 80. let 20. stol. americký lektor Bryan Kest. Ten zjednodušil ashtangajógu a vytvořil systém, který nazval Poweryoga (powerjóga). V power józe je možné oproti striktní a fyzicky nároční ashtangajóze jednotlivé pozice volně kombinovat a dále rozvíjet.
Lektorka: Kristýna Matějková

Čchi-kung I - II

Trápí vás bolesti zad, výkyvy tlaku či usazování solí v oblasti šíje? Máte málo energie a jste často unavení a ve stresu? Anebo si přejete zatočit se svým nelichotivě vypadajícím ochablým svalstvem? Pak je ten správný čas pro Čchi-kung! Čchi-kung (Qigong) - je východní praxe regenerace, posilování, omlazení, léčení a uzdravení těla i ducha. Jedná se o komplexní praktiky a dechová cvičení, díky kterým se pracuje ne jen na fyzické kondici, ale i na zdravotním aspektu a psychologické rovnováze. Je také prevencí řady onemocnění. Čchi-kung umožňuje zlepšování celkové pohybové koordinace a harmonicky rozvíjí všechny svalové skupiny. Díky této praxi také můžeme v každodenním životě dosáhnoutschopnosti řídit přebytek či nedostatek vitality našeho organismu.
Lektor: Alex Zubaryev

Tabata

Co je to Tabata?
- Nejefektivnější intervalové cvičení, při kterém se zvyšuje fyzička i síla zároveň (v sériích se střídají 20 sekund trvající intenzivní cvičení provedené na 100% a 10 sekund trvající odpočinek. Efektivitu Tabata cvičení představují krátké intervaly odpočinku mezi cvičením.
- Kardiovaskulární trénink, který prokazatelně zlepšuje výkonnost a fitness ve velmi krátkém čase – aerobní i anaerobní kapacitu současně.
- Zapojuje veškeré svalstvo v těle. Čas intenzivní zátěže při cvičení Tabata, nahradí i několik hodin v posilovně. Čas aktivního cvičení je totiž pouhých 16 - 28 minut.
-Překonávání vlastních limitů. Velmi rychle Vám stoupá Vaše fyzická kondice a potlačení stavu vyčerpanosti a únavy. po cvičení nastupuje úžasný relax
-Rychlé spalování tuků a rýsování svalové hmoty
Tabatu doporučujeme všem, kteří se chtějí cítit v běžném životě dobře a mají potřebu neustále překonávat sama sebe.
Lektorka: Vlasta Kafková